Strony - wersja testowa

czwartek, 11 września 2014

maślane ciasteczka z lawendą

"Ahoj przygodo!" można by powiedzieć. Przygodo kulinarna :) Pogoda nie zachęcała do spacerów. Okropnie padało, a ja nie mam kaloszy.  Postanowiłam zrobić eksperyment. Nie można powiedzieć, że nie udany. U mnie jak u Edisona, porażka to nowy sposób jak czegoś nie robić. I teraz już wiem, że tych ciasteczek nigdy więcej nie zrobię.
Wykonanie - banalnie proste, czas przygotowania - króciutki, zapach - oszałamiający, smak - mydło połączone z kulkami na mole.  Nie mogę powiedzieć, że nie polecam, bo może ktoś lubi zajadać mydło. Jeśli więc znajdzie się fascynat i smakosz kulek na mole, to podaję przepis:

LAWENDOWE CIASTECZKA

  150 g masła
  0,5 szklanki cukru pudru
1,5 szklanki mąki
  1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 żółtko
szczypta soli
1 łyżka suszonych kwiatów lawendy
skórka z 1 cytryny 
 

Wszystkie składniki zagnieść i uformować wałek ok 4cm średnicy (jeden długi lub dwa krótsze). Ciasto owinąć folią i włożyć do lodówki na ok 2 godzinki. Schłodzone ciasto wyjąć i pokroić na plasterki. Piec około 10 minut w temperaturze 180ºC.





Pragnę przy tym wyrazić pełne uznanie i podziw dla Pana K.. Trzeba być albo odważnym, albo szalonym, żeby zjeść to ciastko w całości. Być może, był też po prostu głodny...

2 komentarze:

  1. Hahaha, Twoje komentarze są genialne :D
    robiłam te ciasteczka i to nie raz. Ale chyba dawałam mniej lawendy. Ale w smaku faktycznie czuć taki mydlany posmak...
    miałam zrobione małe pudełko tych ciasteczek, przyjechali do mnie znajomi i mój kumpel wcinał je aż mu się uszy trzęsły :D (pewnie "lubi zajadać mydło"! :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      na moje szczęście znaleźli się amatorzy tych ciastek i szybko zniknęły ze słoika
      ale masz rację, spróbuję kolejną partię z mniejszą ilością lawendy albo z cukrem lawendowym zamiast suszonych kwiatków

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...