Strony - wersja testowa

piątek, 15 września 2017

jak wykorzystać puszkę po mleku, mieć zegar i porządek w kuchni

 Dla bloga DIY wykonałam małą metamorfozę i z puszki po mleku wyczarowałam dekoracyjny zegar, który jest jednocześnie pojemnikiem kuchennym.



Jak zwykle jestem wiecznie spóźniona i w niedoczasie. Ostatnio wojuję z czasem i wiecznie mi go brakuje. Chociaż nie znam nikogo, komu go nie brakuje.:) Zgłębiając temat i poddając go niewielkiej analizie (co rzadko mi się zdarza, bo nie mam czasu haha), doszłam do wniosku, że być może brak czasu zwyczajnie wynika z braku zegarka. Być może antidotum na "niedoczas" i kluczem do organizacji jest właśnie zegar.
Mój zegar nie może być jednak zwyczajnym zegarem. Mój zegar musi być wyjątkowy, użyteczny, zawsze widoczny, wielozadaniowy i oczywiście tani! Jeśli niejednokrotnie zastanawialiście się jak wykorzystać puszki - mam pewien pomysł.  Projekt oczywiście utrzymany w duchu upcyklingu. Z resztą jak na porządną metamorfozę przystało, musimy nadać puszcze drugie życie. Zrobimy zegar z puszki.


Do wykonania zegara z puszki niezbędne są:
- puszka (Ja korzystam z puszek po mleku dla dzieci, ale świetnie sprawdzą się pojemniki po kawie, herbacie czy pralinach. Obawiam się, że puszki po pomidorach mogą być za małe.)
- mechanizm zegarowy (Z łatwością można do nabyć w sklepach internetowych.)
- farba w sprayu
- tkanina
- tasiemka
- klej, taśma dwustronna, nożyczki
- wkrętarka i wiertło


Zaczynamy od umycia i wysuszenia puszki.
Suchą puszkę malujemy farbą w sprayu. Ja pomalowałam na modny ostatnio miedziany kolor, ale wybór koloru należy do Was. Malujemy z pewnej odległości, przynajmniej dwukrotnie.


Gdy farba całkowicie wyschnie zabieramy się za wykonanie otworu pod mechanizm.
Wyznaczamy miejsce, w którym planujemy by znajdowały się wskazówki zegara i zaznaczamy je. Następnie wiertłem o odpowiedniej grubości robimy otwór. Jeśli nie macie wkrętarki i wiertła możecie wbić gruby gwóźdź. Pamiętajcie by przymierzyć, czy mechanizm mieści się w dziurce.



Teraz czas na przygotowanie elementu dekoracyjnego.  Ja swoją puszkę postanowiłam okleić dekoracyjną tkaniną. Zostały mi resztki z tapicerowania starych krzeseł. Ale można użyć wszystkiego: papieru, koronki, paska, tapety. Jeśli macie kawałki starej tapety, wykorzystajcie je i dołączcie do wrześniowego wyzwania na blogu DIY - KLIK.
Materiał przycinam na odpowiedni wymiar. To samo robię z dwoma kawałkami tasiemki, która ukryje nam zakończenie materiału.
Zarówno materiał jak i tasiemkę przyklejam jednocześnie na klej i taśmę dwustronną. Taśma przytrzyma materiał zanim klej na dobre zwiąże.



Materiał przykrył otwór na mechanizm zegarowy, musimy go teraz odnaleźć i zrobić dziurkę w materiale.


Ostatnim elementem jest umieszczenie mechanizmu zegarowego i zamocowanie wskazówek.



Puszka świetnie nadaje się jako pojemnik na przybory kuchenne. Mój zegar musiał zatem stanąć w kuchni. Kuchnia jest przecież centrum domu, a zegar jest w niej niezbędny.






Czy nie jest szałowy!?  
Jestem w nim zakochana - cały czas...



Jestem przekonana, że macie gdzieś puszkę, która tylko czeka by stać się zegarem. Chętnie zobaczę Wasze metamorfozy.

Wrzucajcie linki w komentarzu, a z pewnością Was odwiedzę. 


A wszystkie Wasze projekty możecie zgłaszać do naszego linkowego party - KLIK.









Pozdrawiam i słonecznej pogody życzę 

Kasia


1 komentarz:

  1. Kocham robić zegary, ale takiego jeszcze nie próbowałam. Kasiu - świetny pomysł - prosty, łatwy do wykonania a jaki efektowny. Podziwiam kreatywność :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...